۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

ایرانیان برای دیدار از عراق نیاز به اخذ ویزا ندارند


مفکرة الاسلام : حکومت عراق اعلام کرد که ایرانیان برای دیدار از عراق نیاز به اخذ ویزا ندارند ،و ناظران بین المللی می گویند این کار باعث می شود که دخالتهای ایران در  عراق افزایش یابد .
این قانون را دبیر کل مجلس وزرا "علی العلاق" اعلام کرد و گفت این اقدام در جهت افزایش جهانگرد صورت گرفته است و سیاست دولت در مرحله ی کنونی به سوی پیشرفت صنعت جهانگردی عراق از طریق برداشتن ویزای دخول به کشور است .

علاق در تصریحات خود به روزنامه ی الصباح گفت : مبالغی که حکومت از زائرین به دست می آورد چیزی حدود 10 الی 20 دلار برای هر فرد بود که این مبلغ نسبت به آنچه که آنان در کشور خرج می کنند رقم ناچیزی است و این کار باعث رشد صنعت گردشگری عراق می شود .

وی افود : حکومت سعی دارد که صنعت گردشگری کشور را فعال کند و با برداشتن ویزا این کار را برای زائران از کشورهای مختلف آسان کند .

ناظران می گویند که این قانون که از طرف حکومت مالکی صادر شده است به ایران کمک می کند که بیشتر در کشور دخالت داشته باشد و این قانون فقط برای ایران صدق می کند و دیگر کشورهای همسایه ی عراق از این قانون بهره مند نیستند .

گفتنی است از 2003 که آمریکا به عراق تجاوز کرد دخالتهای آشکار ایران در عراق در دو زمینه شروع شده است :

اول اینکه از نظر طائفی و به هدف حمایت از گروههای تروریستی شیعه که با کشتن اهل سنت می خواهد کفه ی ترازو را به نفع شیعه سنگین کند .

و دوم اینکه از نظر سیاسی و به هدف فشار آوردن به ایالات متحده و همپیمانانش که در قضیه ی برنامه ی هسته ای خود از آن استفاده کند .

هیچ نظری موجود نیست: