۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه

وزارت افعانستان اعتراف کرد ... طالبان هر ماه 100 پلیس افغان را می کشد


مفکرة الاسلام : وزارت کشور افغانستان اعلام کرد در شش ماه گذشته طالبان به طور متوسط هر ماه 100 پلیس را کشته و 200 تن دیگر را زخمی کرده است .
به گزارش الجزیره به نقل از سخنگوی وزارت کشور افغانستان زاماری بشاری: به طور کلی در شش ماه گذشته 595 پلیس افغان بر اثر حملات طالبان کشته و 1345 پلیس دیگر زخمی شده اند .

نیروهای ناتو و آمریکا از سال 2001 یعنی بعد سقوط نظام طالبان تا کنون 130 هزار سرباز و 120 هزار پلیس را آموزش داده اند .

بشاری گفت :  هم اکنون 10 هزار سرباز دیگر استخدام می شود تا اینکه یگانهای سربازی افغانستان به شمار مطلوب برسد تا اینکه بتوانند این فضای به وجود آمده را پر کنند .

خبرگزاری آلمان گفت : پلیس افغانستان بیشترین تلفات را در میان نیروهای مسلح موجود در افغانستان متحمل می شود ، زیرا این نیروها در مناطق دور افتاده فعالیت دارند و به علاوه ی اجرای قانون ، در جنگ با طالبان نیز شرکت می کنند .

در تحولی دیگر ، ایالات متحده ی آمریکا که از سال 2001 به افغانستان حمله کرد و رهبری نیروهای ناتو را در این حمله بر عهده داشت با افزایش زیانهای جانی در صفوف این ارتش چند ملیتی ، از بنگلادش خواست تا با مشارکت در این جنگ به کمک این نیروها بشتابد .

بنگلادش کشوری است با اکثریت مسلمان و یکی از کشورهایی است که برای استقرار امنیت و صلح در کشورهای زیادی نیرو دارد ولی در افغانستان هیچ سربازی از این کشور وجود ندارد .

هیچ نظری موجود نیست: