۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه

توجیه خشونت، آن را مشروع نمی کند

آقای دلمراد ریگى بلوچ 
 هدف، مبارزه با فرهنگ خشونت است 
 توجیه خشونت، آن را مشروع نمی کند 


اگر خود شما   از نظر اخلاقی در همان درجه قرار دهید که آنها قرار دارند، پس چگونه می توانید  ایرادی نسبت به رفتار آنها داشته باشید ؟ چگونه می توانید آن خشونت را محکوم کنید ؟ 

 مساله اصلی این است که شما وقتی وارد یک دور خشونت می شوید، خودتان هم جزء قربانیان خشونت خواهید بود. نکته ای که عاملان خشونتها فراموش کرده اند آنست که هر چه بیشتر دست به خشونت بزنید، بیشتر امکان این هست که خودشان هم با خشونت از بین بروند. این درست در نقطه مقابل عدم خشونت قرار دارد.آری فرد، حزب و سازمان و....خشن و خشونت طلب نمی تواند نرمی و مدارا و محبت و آزادی را به ارمغان بیاورد، کسی که با سلاح می آید، سلاح  و بکارگیری از آن را کنار نخواهد گذاشت، سابقه جنبش های مسلحانه و خشونت طلب در سراسر جهان نیز چنین می باشد.
آقای دلمراد ریگى بلوچ   سوال اینست: 
آیا با وجود استبداد و دیکتاتوری ما مجاز به بکارگیری خشونت و ترویج فرهنگ خشونت  هستیم؟ 
کدام جنبش انقلابی و آزادیخواه و حتی استقلال طلبانه در جهان  با مبارزه مسلحانه بر سر کار آمده است و آزادی ودمکراسی را به ارمغان آورده است ؟چه موقع کشتن و شکنجه امر عادی در فرهنگ ما شده است؟
چه موقع ما احساس خود را در مورد مردمی که به هر دلیلی شکنجه میشوند از دست دادیم؟
چرا تنبیه پاسخی برای هر چیز می باشد؟
چرا ما اینقدر نا امید و سر خورده هستیم؟
چرا ما باید اجازه دهیم فرهنگ خشونت زندگی روزمره ما راتحت تاثیر قرار دهد؟
چرا ما دنباله رو چیزی هستیم که درست,مناسب, و انسانی نیست؟
چه چیزی را ما به نسلهای آینده می آموزیم؟ 

آیا خشونت چاره و راه حل است یا مردابی برای غرق شدن درآن؟ 
 آیا راه حل دیگری وجود ندارد؟ 
خسرو ملازهی 
پهره
--------------------------------------------------------
شما فقط عقیده دارید که انسان از قوه عقلانی برای جذب منافع خودش استفاده بکنه و قوه غضبیه خودش را از بین ببره پس چطور می تونه مضرات رو از خودش دفع بکنه ببخشید که این سوال را می کنم معذرت می خواهم ولی اگر کسی به ناموس شخص شما تجاوز بکنه به فرهنگتون تجاوز بکنه عزت نفس شمارا زیر سوال ببره شما باش لبخند می زنی یا برخورد می کنی ؟ من واقعا بعنوان یک بلوچ برای شما و هم عقیده های شما متاسفم که بیانیه های سرمچاران بلوچستان پاکستان را با افتخار درج می کنید حالانکه آنها هم دست به اسلحه بردند وبا دشمنان خودشان می جنگند و از بیانیه های جندالله شانه خالی می کنید فرق این دو گروه چیه ؟ در حالی که سرمچاران بلوچستان پاکستان پنجابی های مسلمان را آنهم کسانی که خیاط و آرایشگر هستند را می کشند وجند الله به دشمنان بلوچستان حمله می کنند البته به نظر من شما از این مسئله یک هدف سیاسی را دنبال می کنید که مطمئنا به آن نخواهید رسید ودر مورد محبوبیت جندالله اظهار عقیده هم نفرمائید چون بصورت روشن مثل خورشید روشن هست که آنها چقدر برای مردم بلوچستان ارزش دارند لذا گول چهار نفر که براتون نظر می دهند را نخور چون بلوچستان این چهار نفر نیستند بلوچستان آن دختران دم بختی هستند که گوشواره ها وانگشترهایشان را از دست وگوش خود بیرون آورده وبرای مبارزان بلوچستان می فرستند تا بتوانند از ناموس بلوچ حفاظت کنند نه کسی که فقط یک وبلاگ سمی دارد و به عقاید و مردانگی بلوچستان توهین می کند عزیزم یک کم بلوچ باش البته بلوچ بلوچستان نه بلوچ اروپایی بعد این مسایل را می توانی درک کنی و الا از درک این مفاهیم و واژه ها محروم می مونی
بلوچ سنی

هیچ نظری موجود نیست: