۱۳۸۹ مهر ۱۱, یکشنبه

هشدار دبیركل سازمان كنفرانس اسلامی در مورد توهین به پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم


سنی آنلاین : دبیركل سازمان كنفرانس اسلامی طی بیانیه‌ای، انتشار كتاب حاوی كاریكاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(صلی الله علیه وسلم) است، به شدت محكوم كرد.
"اكمل الدین احسان اوغلو"، دبیركل سازمان كنفرانس اسلامی در بیانیه خود یادآور شد: انتشار كاریكاتورهای اهانت آمیز در قالب یك كتاب، تلاشی عمدی برای برانگیختن كینه و دشمنی علیه مسلمانان و از بین بردن تلاش‌های انجام‌شده از سوی جامعه بین‌المللی جهت تقویت تفاهم و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها و پیروان ادیان مختلف است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان كنفرانس اسلامی، وی در این بیانیه افزوده است:‌ با وجود اینكه شخصاً برای جلوگیری از انتشار این كتاب، تلاشهای فراوانی به خرج داده و حتی در چند نامه‌ به وزیر خارجه دانمارك، از وی خواسته است تا دولت دانمارك از انتشار این كتاب جلوگیری به عمل آورد، اما دولت دانمارك نسبت به این مسئله سكوت كرده و هیچ عكس العملی از خود نشان نداده است.
دبیركل سازمان كنفرانس اسلامی تأكید كرد: انتشار كتاب كاریكاتورهای موهن، نقض آشكار ماده ۲۰ توافقنامه بین المللی سال ۱۹۶۶ در مورد حقوق مدنی و سیاسی است.
در پایان بیانیه آمده است: انتشار این كتاب، نگرانی سازمان كنفرانس اسلامی در سوء استفاده از آزادی بیان از سوی برخی گروه‌ها و اشخاص مغرض در جهت ایجاد تنفر و دشمنی نسبت به اسلام و مسلمانان در غرب را در پی دارد.
شایان ذکر است ، كتاب كاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وسلم)، با وجود اعتراض نمایندگان کشورهای اسلامی، روز پنجشنبه ۸ مهرماه در "کپنهاگ"، پایتخت دانمارک رونمایی شد.
انتشار این کاریکاتورها درسال ‎۲۰۰۵ موجب اعتراضات گسترده مسلمانان درسراسر جهان شد. نمایندگان و سفرای کشورهای اسلامی در دانمارک نیز روز چهارشنبه ۷ مهر از دولت این کشور خواسته بودند تامانع از چاپ این کتاب شود اما با بی توجهی دولت دانمارك مواجه شدند

هیچ نظری موجود نیست: