۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

دارالاسلام كردستان "شهرستان ســقـز" شاهد حرکات جماعت کتائب کردستان شاخه القاعده در ایران است



اخـتـصـاصی سـایـت دووربـیـن ؛ در چند شب گذشته جماعت کتائب کردستان " شاخه القاعده در ایران " به طور چشمگیری اعلامیه  و CD ‌های نظامی خود را در شهرستان ســقــز از توابع استان کردستان پخش کرده‌اند . در یکی از CD ‌های نظامی که جماعت القاعده ایران در استان کردستان پخش کرده است ، فردی که در میان 7 نفر بانقاب و لباسهای محلی کردی ایستاده ، 3 نفر در دست راست ، 2 نفر در دست چب و 2 نفر هم نشسته بیانیه ای را بعد از حمد و ستایش الله و درود بر پیامبر اسلام قرائت می کند . که در آن خود را جماعت جهادی کتائب کردستان و شاخه ای از جماعت بین المللی القاعده می خواند .
شایان زكر است که اطلاعات منتشر شده درباره زندانیان گوانتانامو نشان می دهد که محمد انور سقزی مشهور به انورکردی جوان 31 ساله سقزی در میان زندانیان این زندان دربند است.  مجاهد زندانی کرد گوانتانامو که از بعد از آنکه به  القاعده ملحق شد خود را محمد کردی نام نهاد و در سال 2001 میلادی سقز را به مقصد افغانستان ترک ودرمقرهای آموزشی مجاهدان القاعده در" قندهار"  آموزش دید و درجریان حمله آمریکا به افغانستان از سوی نیروهای افغانی دستگیر و به نیروهای آمریکایی تحویل دادند .
تقریبا 3 ماه کذشته 3 جوان سقزی كه به افغانستان مهاجرت و به مجاهدان القاعده پیوسته بودند، در جریان درگیری با متجاوزان آمریكایی به شهادت رسیدند.
یک سال قبل از آن نیز یک مجاهد 21 ساله دیگر سقزی كه او نیز به مجاهدان القاعده پیوسته بود در جهاد با اشغالگران آمریكا در افغانستان شهید شد .
 همچنین مجاهد دیگری نیز از شهر سقز دو سال پیش در یک عملیات استشهادی خود را در شهر رمادی عراق بر روی نیروهای متجاوز منفجر کرد .
این در حالی است که مدتی پیش خبری مبنی بر درگیری در سرای سقز بین نیروهای انتظامی و مجاهدان القاعده که  2 نفر زخمی و فرار 6 همراه دیگر زخمی شدگان از صحنه درگیری ، پخش شد .
 شهر سقز در استان كردستان واقع شده است و یكی از شهرهای مهم و بزرگ كردستان ایران به شمار می‌آید كه به دلیل نقش برجسته مسلمانان در این شهر به دارالاسلام كردستان نیز معروف است.

هیچ نظری موجود نیست: