۱۳۸۹ مهر ۱۲, دوشنبه

مــتـن کـامـل مـصـاحـبـه اخـتـصـاصی سـایـت دووربـیـن بـا مـولـوی عـبـدالـرئـوف ریگی سـخـنـگـوی جـنـبـش جـنـدالله


اخـتـصـاصی سـایـت دووربـیــن ، مـصـاحـبـه‌ای با مولوی عبدالرئوف ریگی سخنگوی جنبش مقاومت مردمی اهل سنت ایران ، جندالله . در این مصاحبه جناب مولوی عبدالرئوف ریگی به سوالات سایت دووربین به طور کامل و واضح جواب داد است .
مــتـن کـامـل مـصـاحـبـه
1 ، سـایـت دووربـیــن ؛ بعد از اینکه حاج محمد ظاهر بلوچ رهبر جنبش شـما را به عنوان سخنگوی جندالله انتصاب کرد تغییرات در سازماندهی سیاسی ، نظامی و اطلاعاتی هم ایجاد شد ، آیا به علت حساسیت امنیتی بود یا علت دیگری داشت ؟ لطفا توضیح دهید ؟
با سلام و درود محضر شما برادران گرامی در شبکه دوربین و خدمت بینندگان محترم شبکه
راجع به سوال شما باید بگویم که پس از دستگیری رهبر شهید امیر عبدالمالک ره جنبش نیاز به یک سری تغییرات اساسی و بنیادین در تمامی عرصه ها داشت تا از خطرات و ضررهای احتمالی جلوگیری شود و در همین راستا شورای مجاهدین تصمیم به تغییرات و سازماندهی جدید گرفتند و این تغییرات در تمامی عرصه ها به اجرا در آمد و الحمدلله که ما موفق شدیم به رژیم اجازه ندهیم که با دستگیری رهبر مقاومت ضربه ای دیگر به جنبش وارد نماید.
2 ، سـایـت دووربـیــن ؛ زمزمه‌های در مورد شهادت عبدالمالک ریگی به دست جلادان زندان اوین به گوش می رسد . آیا شما معتقد به اعدام یا شهادت بر اثر شکنجه آقای ریگی هستید ؟
هنوز هیچ تصویر و یا فیلمی از شهادت رهبر مقاومت منتشر نشده است و رژیم مدعی اعدام رهبر شهید شده است اما ادعاهای رژیم هیچ ارزشی ندارد و این رژیم رافضی در دروغ و تقیه شهره عالم است و هیچ چیزش قابل اعتماد نیست اما طبق گزارش های رسیده رهبر جنبش در اثر شکنجه به شهادت رسیده است
3 ، سـایـت دووربـیــن ؛ در نوار تصویری که عبدالمالک ریگی در زندان برای جندالله فرستاد ، از اعضای جنبش درخواست آتش بس و گفتگو با نیروهای ایرانی کرد . اما با اعدام ایشان رهبری جندالله اعلام کرد درهای مذاکره بسته شد. آیا امکان بازگشت به میز مذاکره و یا آتش بس وجود دارد ؟ این روند به چه صورت است ؟
دیگر امکان هیچ گونه گفتگو و مذاکره ای وجود ندارد و شهادت رهبر تمامی درهای مذاکره را برای همیشه مسدود نمود و الان فقط جنگ و نبرد است که تکلیف را روشن خواهد کرد.
4 ، سـایـت دووربـیــن ؛ در میان جوانان و دانشجویان اهل سنت دو نظریه در مورد جنبش جندالله وجود دارد. نظریه اول ، جندالله وابسته به آمریکا ، عربستان و دیگر حکومت‌هاست . نظریه دوم ، جندالله حاصل تجارب و شرايط رعب و وحشت مردم اهل سنت و بلوچ در ايران است . جواب شما به این جوانان چیست ؟
جندالله ندای اهلسنت ایران است و بس و نه به غرب متعلق است و نه به شرق و به قول رهبر شهید امیر عبدالمالک ره جندالله در سه مورد خلاصه می شود
1 : ایمان به الله
2 : جهاد با کافران و مشرکان
3 : دفاع از مظلومان و ستمدیدگان
و هیچ کشوری و هیچ سازمان و گروهی هیچ گونه نقشی درترغیب جوانان بلوچستان برای جهاد ندارند بلکه قدرتهای طاغوت ی پدید آمدن نظریه جهادی را خطری برای خود می دانند زیرا ملتی که امروز بردگی روافض را نپذیرد فردا بردگی دیگر مستکبران را هم نخواهد پذیرفت و تاریخچه کوتاه مدت جندالله گواه است که این حرکت موجی از فرهنگ جهادی و شهادت طلبی را در منطقه ایجاد کرده است .
5 ، سـایـت دووربـیــن ؛ مسئولان رهبر جندالله در زندان ، علت شتاب در اعدام ایشان را سبب مقابله به مثل جندالله ، یعنی گروگان گیری مسئولان بلندپاییه و دیپلوماتهای ایرانی می دانند . دیدگاه شما در این مورد چگونه است ؟ آیا جندالله برای ربودن مسئولان ایران افراد خاصی را آموزش داده بود؟
پس از دستگیری رهبر شهید جنبش در مرحله اول دو اقدام را در فوریت عملی قرار داد اولا تغییرات و تجدید سازماندهی تا از ضررهای احتمالی جلوگیری شود و دومین عمل فوری تلاش برای رهائی رهبر شهید بود که جنبش طی مدتی کوتاهی15 عملیات در نقاط مختلف کشور را تدارک دید اما قضای الهی چنین بود که در این عملیاتها توفیقی نصیب نشود که بزرگترین این عملیاتها عملیات ربودن برخی مقامات کشوری در تهران بود که دوستان تمامی مقدمات آن را فراهم نمودند و مهمات مورد نیاز را به شهر کرج رساندند اما بنابر قضای الهی در آخرین لحظات یکی از اعضای جنبش با نام احمد شیرانی در تهران دستگیر شد و این عملیات که قرار بود با چند استشهادی در تهران همراه باشد انجام نگرفت.
6 ، سـایـت دووربـیــن ؛ عملیات جندالله در شهر زاهدان توسط دو جوان به نامهای عبدالباسط و محمد ریگی بودند . چه موقع به جندالله پیوستند و چرا عملیات استشهادی را انتخاب کردند ؟ و آیا کسان دیگری برای عملیات استشهادی آماده هستند ؟
این دو جوان پس از دستگیری رهبر شهید به جنبش پیوستند و از همان روز اول نام خود را برای استشهادی نوشتند و اگر چه دهها تن قبل از آن برای استشهادی نام نویسی نموده بودند اما چون این دو جوان از شهر زاهدان بودند و آشنائی بیشتر با شهر داشتند برای این عملیات انتخاب شدند و الحمد لله با موفقیت عملیات را به اجرا در آوردند.
7، سـایـت دووربـیــن ؛ فاطمه بداغی معاون محمود احمدی نژاد درامور حقوقی از دستور شخصی آقای احمدی نژاد به مسئولان امنیتی و اطلاعاتی منطقه برای مراقبت از مرزهای سیستان و بلوچستان و‌ اقدامات ضربتی جهت دستگیری افراد جندالله خبر داد . آیا امکان حملاتی از سوی ایران به مرزهای پاکستان و مقرهای جندالله وجود دارد ؟ جندالله چگونه خود را برای چنین حملاتی آماده می کند ؟
ایران ضعیف تر و ناتوان تر از آن است که حملاتی را به پایگاههای جنبش انجام دهد و امروز جندالله تبدیل به نیرو و قدرتی شده است که برای رژیم تهران ممکن نیست که در برابر آن بایستد و امروز تمامی مردم بلوچستان سربازان جندالله هستند و حتی زنان روزه می گیرند و برای فرزندان مجاهد خود در کوهستانها دعا می کنند و چگونه ممکن است این نظریه و اندیشه که تا این اندازه به پیش رفته است از بین برده شود.
این رژیم ایران است که باید هر لحظه منتظر حملات جندالله به پایگاههای خود باشد و ان شاء الله باید متجاوزان ظالم و کافر رافضی سرزمینهای اسلامی را تخلیه کنند ورنه از بین خواهند رفت. و حقیقتا که سربازان متجاوز در بلوچستان روانی شده اند و برای تغییر مکان شغل خود در تلاش هستند و ملیونها هزینه می کنند تا به بلوچستان فرستاده نشوند و این بزدلان دنیا پرست چگونه می توانند در برابر سربازان شهادت طلب جندالله بایستند.
8 ، سـایـت دووربـیــن ؛ آیت الله علی معلمی امام جمعه و نماینده خبرگان رهبر قائمشهر انفجارهای زاهدان را به آمريكا نسبت داد و گفت : آمریکا برای اينكه بتواند خبر بازگشت شهرام اميری را تحت‌الشعاع قرار دهد، اقدام به بمب‌گذاری در زاهدان كرد ! آیا عملیات شما ارتباطی به آزادی شهرام امیری " دانشمندان اتمی کرمانشاهی " داشت ؟ جواب شما به دولت مردان ایران در این مورد چیست ؟
این یک مسخره است و حتی مقامات خود نظام این نظریه را به استهزاء گرفتند و گفتند که این دو موضع هیچ ارتباطی با هم ندارند و حقیقتا امریکا شریک جرم ایران است و برای هم همه بیگانگان حکم واحدی دارند و فرق نمی کنند.و امریکا مستقیما و همراه با دولت افغانستان در دستگیری رهبر شهید نقش داشتند و چگونه جوانان مسلمان خود را فدای اهداف کفار می کنند این ممکن نیست و این حرف را به جز نادانان و جاهلان کسی دیگر باور نخواهد کرد.
9 ، سـایـت دووربـیــن ؛ آیت‌الله خامنه‌‌ای‌ در پیامی به مناسبت هفتمین روز انفجارهای زاهدان با منحرف،متعصّب و وهابی خواندن جندالله ، شما را به دست پروردی غرب و دخالت دستگاهای جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس در این حادثه دانستند. آیا حادثه زاهدان به دستور کسانی غیر از جنبش یا با همکاری دستگاهای دیگری بوده است ؟
جندالله سازمانی از مسلمانان ایران است و در نگاه خامنه ای و ایادی اش همه مسلمانان وهابی هستند و به همین دلیل مسجد شیخ فیض در مشهد بهدستور مستقیم خامنه ای تخریب شد چون پایگاه وهابیت بود و مدرسه دینی لوتک به دستور خامنه ای با خاک یکسان شد زیرا که مرکز وهابیت بود و علمای اهلسنت به دستور خامنه ای اعدام و ترور می شدند زیرا وهابی بودند و امروز نام دیگر اهلسنت در ایران وهابیت است و نسبت دادن وهابیت به جندالله توسط خامنه ای برچسب جدیدی نیست زیرا در نظر خامنه ای جانی همه اهلسنت وهابی هستند و باید از بین برده شوند.
و اما نسبت دادن جندالله به غرب دروغ و اتهامی است که هیچ استنادی ندارد و این نظریه خامنه ای از آغاز این انقلاب شوم بوده است که هر کس در برابر نظام ایستاده است غربی خوانده شده است و سرکوب شده است و حتی امروز اراکین و بانیان انقلاب عوامل غرب خوانده می شوند و زمانیکه افرادی مانند رفسنجانی عوامل غرب خوانده می شود حساب جندالله را خود شما بکنید.
10 ، سـایـت دووربـیــن ؛ در اولین جمعه بعد از انفجارهای زاهدان مولانا عبدالحمید به طور شدید اللحن در این مورد موضع گیری کرد . این عملیات ها را حملات تروریستی خواند و گفت انفجارها به شدت ما را مبهوت و متاثر کرد . کدام اندیشه و فتوای شرعی اجازه انتحاری در مسجد و محل عبادت داده است ؟ جواب شما به مولانا و کسانی که چنین می‌اندیشند چیـسـت ؟
موضع گیری مولوی عبدالحمید بر اساس فشار بوده است و هیچ پایه شرعی ندارد و علمای جندالله در این باره تقاضای مناظره کرده اند که هنوز از سوی مسجد مکی به این تقاضا پاسخی داده نشده است و بهتر است علمای اهلسنت هوشیار باشند و فریب دشمن را نخورند و ما مولوی عبدالحمید را معذور می دانیم زیرا فشارها علیه وی بسیار بیشتر از آن است که مردم تصور می کنند و اگر واقعا مولوی عبدالحمید و دیگر علماء نظریه ای دیگر دارند جندالله حاضر به بحث و گفتگو است/
11 ، سـایـت دووربـیــن ؛ دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح ایران آقای عبدالرحمن پیرانی در جواب سوال روزنامه‌نگار الشرق الاوسط " آیا با گروه جندالله موافق اید؟موضع شما در قبال این گروه چیست؟ " در میانه مصاحبه‌ای که با ایشان داشت جواب داد ! پرهیز از خشونت یکی از مبانی فکری و عملی ما است. ما بر اساس فهم خود از قرآن و سنت، پرهیز از خشونت را به عنوان اصلی ثابت و غیر قابل تغییر و روش تعامل با دیگران می‌دانیم و بر این باوریم که خشونت نمی‌تواند منشأ ایجاد تغییرات سیاسی و اجتماعی مثبت در جامعه باشد. بنابراین خشونت را در هر شکل و از سوی هر شخص و گروهی که باشد رد می‌کنیم و آن را وسیله‌ای برای احقاق حقوق نمی‌دانیم . جواب شما به عنوان سخنگوی جندالله به آقای پیرانی چیست ؟
استغفرالله ! چگونه اخوان از اسلام دور شده است و کجا اندیشه های جهادی امام بنا و سید و کجا نظریه های آقای پیرانی؟! و بهتر است که آقای پیرانی نگاهی به تفسیر فی ظلال القران بیاندازند تا از فهم قران بهره مند شوند و بدانند که جهاد چه جایگاهی در اسلام دارد و شاید پیرانی و امثال وی توان دیدن 400 آیه در باب جهاد را ندارند و در فکر بیرون کردن آن آیات از قرآن هستند.
چنین جماعتی چگونه خود را یک جماعت اسلامی می داند که پرهیز از جهاد و قتال اصلی ثابت و غیر قابل تغییر از اصولشان و یکی از مبانی فکری و عملی آن باشد و من فقط می توانم بگویم انا لله و انا الیه راجعون
12 ، سـایـت دووربـیــن ؛ در رسانه ‌ها بارها از همکاری جنبش سبز ایران با جندالله شنیده ایم ، آیا جندالله با جنبش سبز یا احزاب دیگری در خارج ایران ، از جمله مجاهدین خلق ، حزب دموکرات یا احزاب کمونيستی در ارتباط است ؟
جندالله هیچ ارتباطی با جنبش سبز ندارد البته جنبش سبز را سبب پاره پاره شدن نظامی داند و در راستای اهداف خود از این سوژه استفاده خواهد کرد و جنبش هیچ ارتباطی با مجاهدین خلق و یا حزب دموکرات و یا دیگر احزاب ندارد البته این به این معنا نیست که در راستای پیشبرد اهداف خود از امکانات دیگران بهره برداری نمی کنیم بلکه ما با استقلال فکری و نظری خود از امکانات دیگران استفاده خواهیم کرد.
13 ، سـایـت دووربـیــن ؛ ارتباط جندالله با احزاب اسلامی ایران ، دعوت و اصلاح " اخوان المسلمین " ، مکتب قرآن کردستان ، جماعت تبلیغ و سلفی های جهادی چگونه است ؟
جنبش جندالله هیچ ارتباطی با سازمانهای فوق ندارد
14 ، سـایـت دووربـیــن ؛ در حالی که مراسم فارغ التحصیلی زاهدان پیشینه 19 ساله دارد،اما امسال با سالهای گذشته متفاوت بود. چون از صفر برادران اهل سنت مخصوصا اهل سنت کرد نشین به مراسم جلو گیری شد ! از جمله اهل سنت شهرهای سنندج،سقز، بانه، مريوان، كامياران و كرمانشاه علت و دلیل این امر را در چه جیزی می بینید ؟
جهاد چهره واقعی دشمن را نمایان می کند اگرچه دشمنان اسلام و کفار همیشه در حال برنامه ریزی و از بین برده اسلام هستند اما رفتارهایشان متفاوت است ولی جهاد چهره واقعی دشمن را آشکار می کند و دشمن کافر را مجبور می کند تا پرده از چهره خود بردارد و با شکل واقعی خود که همان بغض و عداوت و دشمنی است آشکار شود و دشمن ما در ایران از ابتدا با نرمی وارد شده است و مردم را با یک لبخند فریب داده است و امروز بعد از سی سال ما می بینیم که مرکز بلوچستان شهر زاهدان تبدیل به یک شهر شیعه نشین شده است و ما اصلا متوجه این امر نشده ایم و دشمن همچنان در حال رشد و برنامه ریزی است و به نام برادری و وحدت سرزمینهای اسلامی را دارد به سرزمین های شیعی تبدیل می کند و همه این تلاشها با نرمی انجام گرفته است اما امروز که مجاهدین برخاسته اند کم کم چهره واقعی دشمن آشکار می شود.
15 ، سـایـت دووربـیــن ؛ جندالله خود را به عنوان جنبش مقاومت مردمی اهل سنت ایران معرفی کرده است ، آما شاهد هیچ نوع فعالیت در مناطق دیگری اهل سنت از جمله ترکمن صحرا و کردستان نیستیم . آیا بهتر نیست جندالله را جنبش مقاومت بلوچ یاد کنیم ؟
تلاشها برای جذب جوانان از سایر ایران ادامه دارد و امروز الحمدلله که ما جوانانی از تمام مناطق اهلسنت داریم اما برای فعالیت نظامی در دیگر نقاط باید بیشتر تلاش کنیم و الحمدلله که رهبری جدید با جدیت کامل به این موضوع توجه نموده است
16، سـایـت دووربـیــن ، پـیام جندالله به ملت اهل سنت ، خواسته شما از اهل سنت و آرمان شما به اهل سنت چیست ؟
ما راه عزت مسلمانان ایران را در جهاد می دانیم و باید همه بپاخیزند تا به عزت و آزادی در سایه قران و سنت دست یابند و این حدیث پیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم را می گویم :
اذا تبایعتم بالعینة و اخذتم اذناب البقر و رضیتم بالزرع و ترکتم الجهاد سلط الله علیکم ذلا لا ینزعه عنکم حتی ترجعوا الی دینکم
در این حدیث جهاد به دین تعبیر شده است و تنها راه حفظ دین جهاد است و بس و تاریخ بهترین گواه است که هرگاه مسلمانان از جذبه جهاد و شهادت تهی شدند با اینکه هزاران عالم و دانشمند داشتند و کمبود مدارس و مساجد نبود ذلیل و خوار شدند و اندلس سابق و اسپانیای فعلی بهترین مثال این گفته است.
سـایـت دووربـیــن ، در پایان تقدیر و تشـکـر از اینکه برای این مصاحبه آمده و به سوالات ما جواب داده اید.
بنده از شما عذر می خواهم که با تاخیر به سوالات شما پاسخ دادم و امیدوارم عذر من را بپذیرید زیرا برای ما دسترسی به انترنت خیلی مشکل است
با تشکر / عبدالرئوف ریگی
abdulrauf.rigi@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست: