۱۳۸۹ مهر ۱۳, سه‌شنبه

هلاکت چند نیروی دولت تاجیکستان در درگیری با مجاهدان حرکت اسلامی ازبکستان


مقامات تاجیکستان از کشته شدن پنج تن از نیروهای ویژه وزارت کشور در جریان درگیری با پیکارجویان اسلامی در شرق این کشور خبر داده اند.

این مأموران اعضای گروه ویژه پلیس (موسوم به آمان) در ولایت ختلان بوده و برای بازداشت مجاهدان حرکت اسلامی که چندی پیش به کامیونهای وزارت دفاع حمله کردند، به منطقه رشت اعزام شده بودند.

در عملیاتی که در آن نیروهای پلیس ولایت ختلان شرکت کرده‌اند، چهار نفر دیگر نیز کُشته شده و همچنین فرمانده این گروه ویژه پلیس جراحت برداشته است.

خبرگزاری آسیا پلاس ("Asia-plus") از قول منابع امور داخلی در ختلان خبر داده که در این درگیری دو نفر از افراد مسلح مخالف دولت نیز کُشته شده‌اند.

به گفته منابع غیررسمی، حادثه کُشته شدن مأموران "آمان" ولایت ختلان روز شنبه 2 اکتبر رخ داده است. ولی این خبر به طور رسمی تأیید نشده است.

یک منبع دیگر به بی بی سی گفت که این پنج نفر از کارمندان پلیس نه در جریان یک درگیری، بلکه در روزهای مختلف به دست افراد مسلح کُشته شده‌اند.

دریافت اطلاع دقیق درباره وضعیت امنیتی در منطقه رشت در دو هفته اخیر دشوار شده است. منابع رسمی از اراه اطلاع در باره حوادث این منطقه خودداری کرده و می‌گویند که "وضعیت در آن جا آرام است."

ستاد وزارت امور داخله تاجیکستان روز 2 اکتبر گزارش برخی از رسانه‌ها در باره آسیب دیدن یک چرخبال در عملیات رشت و مجروح شدن یک سرباز را رد کرده و اظهار داشت که آن روز "در این منطقه حتی صدای یک تیر شنیده نشده است."

ارتباط تلفنی با منطقه از 22 سپتامبر به این سو قطع شده است. همچنین، آمد و رفت ساکنان به منطقه رشت، بویژه به ناحیه‌های نور‌‌آباد، رشت، تاجیک‌‌آباد و طویلدره، محدود شده است.

وضعیت در منطقه رشت بعد از فرار گروه 25-نفری زندانیان از بازداشتگاهی امنیتی در دوشنبه و حمله به کامیونهای حامل نظامیان در دره کمراب رو به وخامت نهاد. 

هیچ نظری موجود نیست: