۱۳۸۹ مهر ۱۱, یکشنبه

پیام دوم شیر اسلام شیخ اسامه بن لادن حفظه الله: "به یاری برادرانتان در پاکستان بشتابید"


موسسه ی رسانه ای سحاب وابسته به شبکه القاعده روز گذشته پیام دوم صوتی از شیر اسلام، شیخ مجاهد اسامه بن لادن حفظه الله در ارتباط با سیلهای اخیر پاکستان و تشویق مسلمانان به یاری برادرانشان در پاکستان برای کمک به سیل زدگان را منتشر کرد.
متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدُلله, و الصلاةُ و السلام على نبينا محمدٍ و على آله و صحبه و من والاه, أما بعد:
امت مسلمانم؛ السلام عليكم و رحمة الله و بركاته, و بعد:
موضوع سخنانم در مورد سیلهای پاکستان و نجات جان ده هزار از کودکان پاکستان و راههایی در جهت کاهش ضررها تا حد ممکن به اذن خداوند منان است.

حجم حادثه سیل ها در پاکستان بسیار بزرگ و عظیم است و  ویرانیهای آن در حال افزایش است. میلیونها مسلمان در وضعیت بسیار سختی به سر می برند و ده ها هزار نفر در معرض مرگ هستند و باید از همان شروع حادثه اقداماتی بزرگ و جدی و در حد و انداره این مصیبت صورت می گرفت بویژه از جانب دولتهای مقتدر از جمله ترکیه و کشورهای خلیج و مالزی. اما متاسفانه تاکنون تناسبی میان حجم این این مصیبت و نحوه ی امدادرسانی در مورد آن وجود نداشته است. همچنین کوتاهی آشکاری از نظر رسانه ای و تبلیغاتی در مورد آن صورت گرفته است. با وجود تلاشهای صورت گرفته برای انتقال تصاویر سیل ها اما این تلاشها در حد و اندازه و بزرگی این حادثه و مصیبت نبوده است.

ما در این قضیه کانالهایی که مشغول تقدیس حاکم و تبلیغ برای او هستند را سرزنش نمی کنیم، زیرا وظیفه آنها همین است و سهم آنها از نجات زندگی مردم در اینگونه حوادث بزرگ، ادعائی بیش نیست. اما کانالها و شبکه هایی که بر انجام وظائف خود حریص هستند باید اقدامات و فعالیت خود را به حد و اندازه حادثه برسانند. در مدتی کوتاه 20 میلیون مسلمان دچار مصیبت شدند و ده ها میلیون هم به طور غیرمستقیم و بر اثر غرق شدن یک پنجم زمینهای پاکستان متضرر گشتند. این زمینها یک پنجم زمینهای کشاورزی بارور بودند که منجر به بحران شدید غذایی و بروز قحطی گشته است. این حادثه امام حوادث مصیبت بار در این قرن بود و شایسته بود که بزرگان اقوام و رسانه ها مستقیماً در مورد آن اقدام می کردند.. اما این مساله روی نداد.

سپس آیا شایسته نبود که امامان اقوام برای آمدن به پاکستان از هم سبقت می گرفتند قبل از اینکه دبیرکل سازمان ملل پس از یک ماه از این حادثه از دورترین نقطه ی غرب به اینجا بیاید آن هم با وجود مواضع خصمانه سازمانش در برابر امتمان. در حالی که او کسی است که هیچ ارتباط دینی و نسبی با ما ندراد و فقط بر اساس واجب کاری آمده است تا با هواپیما بر فراز برخی از مناطق مصیبت زده پرواز کند و از شدت آنچه دیده، شکه شود و بیان کند که در زندگیش مصیبتی به این شدت ندیده است. در حالی که از حکام عرب و با وجود نزدیکی فاصله و ادعای برادری هیچ کس به پاکستان نیامد در حالی که برخی از آنها در زمان راحتی و گشایش بسیار به پاکستان رفت و آمد داشتند.

امت مسلمانم، حرمت جان یک مسلمان، چه زن باشد و چه مرد، کوچک باشد یا بزرگ نزد خداوند متعال بسیار عظیم است و این عظمت توجه به آن را می طلبد. گزارشهای هیئت های ویژه به احتمال مرگ ده ها هزار کودک اشاره دارند و این یعنی زندگی بسیاری از مسلمانان بین حکومت پاکستان و حکومتهای مقتدر جهان اسلام تلف خواهد شد، اگر امت حجم حادثه و کوتاهی تعامل با آن را درک نکند. و درک کردن تنها بوسیله دیدن و شنیدن حاصل می گردد پس لازم می دارد که روزانه و از بالا از طغیان رودخانه ها و ریزش آن بر روستاها و ساختمانهای بنا شده بر آنها از بالالترین نقطه پاکستان تا پایین ترین نقطه آن نسبت به دریا فیلمبرداری شود تا حجم حقیقی سیلابها و و اثرات و ابعاد عمودی و افقی آن مشخص شود.

و به تبع آن حجم این مصیبت در تمامی محورهای اساسی زندگی برای مردم مشخص می گردد و در نتیجه به کسانی که به این امر اهتمام می دهند در انجام واجبات خود در فبال این مصیبت کمک شایانی می شود. از جمله محور اقدام سریع با امکانات و تجهیزات لازم برای نجات کسانی که در محاصره آب قرار دارند و یا در محاصره قرار خواهند گرفت و همچنین محور آب و غذا و خانه و چادر و موارد بهداشتی و نفسی و امور زراعی و مستلزمات آن و محور امور مهندسی با تمامی موارد مرتبط به آن. و تجدید نظر در قواعد و قوانین امنیت و سلامت در راهها و پل ها و سدها. و به این وسیله امکان کسب عبرت و احتیاطهای لازم و پیشرفت تعامل با این چنین حوادثی در آینده برای این منطقه و سایر مناطق مسکونی که بر نوار کنار رودخانه ها بنا شده اند، فراهم می گردد.

بر حکام لازم است که محلهای حادثه را ببینند تا احتیاطهای لازم در مورد سکان حاشیه رودخانه ها در سرزمینهای خود را در نطر بگیرند. و بدین وسیله مردم خواهند دانست که آیا کمکهای بین المللی با حجم آنچه که می بینند تناسب دارد یا خیر..


امت مسلمانم، مسئول اصلی کوتاهی در نحوه تعامل با این حادثه کسانی هستند که تمامی سلطه های قانون گذاری و اجرایی و قضایی را به انحصار خود در آورده اند.
در مورد قانونگذاری، به جای خداوند آنها خود قانونگذاری می کنند. در مورد قضایی، قضات بزرگ را اگر طبق دین خداوند و مخالف دین حاکم قضاوت کنند، را برکنار می کنند در زمینه اجرایی هم که منحصر به شخص حاکم است و حتی در زمینه رسانه ای جز عده ای انگشت شمار اینگونه است. غیر از اینکه علاوه بر اینها اعمال خیری داوطلبانه مردم را هم مقید به شروطی ظالمانه کرده اند که از واشنگتن وضع گردیده در حالی که در آنجا تطبیق نمی گردد اما بر مسلمانان مستضعف اینجا تطبیق می گردد.

و خلاصه کلام در این مساله: از آنجا که جهان تغییرات آب و هوایی شدیدی را تجربه می کند به نحوی که تعداد ضرردیدگان در بسیاری از حالت از تعداد قربانیان جنگها بیشتر شده است و در حالی که برخی هیئت های رسانه ای خبرنگاران جنگی دارند، بر هر کانال و شبکه بزرگی لازم است که گروهی اورژانسی و باکفایت تشکیل دهد که شامل نخبه های متخصص بویژه در زمینه مسائل اداری و امدادرسانی و پزشکی و زراعت و مهندسی شهرسازی و مهندسی آبیاری باشند و این گروه در ساعات اولیه حادثه اقدام کنند تا تصویری کامل را از تمام ابعاد حادثه به مردم ارائه دهند و هر کس گزارشهایی عملی و واقعی و مفصل در زمینه تخصص خود در تمامی ابعاد زندگی در منطقه مصیبت زده ارائه دهد و نظرات خود را برای جلوگیری از تکرار حادثه ارائه دهند.

و آنچه که به اذن خداوند جلوگیری از تکرار این حادثه را کمک می کند:

ایجاد حفاظ خاکی بر کناره ی رودخانه ها از مرتفع ترین مناطق پاکستان تا پست ترین مناطق آن است و باید این حفاظ ها از مواد مناسب و بر اساس اصول مهندسی ایجاد راهها صورت گیرد. با علم به این مساله که هزینه ایجاد دو حفاظ خاکی بر دو طرف اصلی رودخانه تقریباً دو درصد هزینه خسارتهای مادی سیل است جدای از خسارتهای جانی و سختیها و معانات بشری این سیل ها. و جزئیات این حفاظ ها و ملحقاتشان بر مهندسان متخصص پوشیده نیست که باید ارتفاع و فاصله آنها از کنار رودخانه ها بر اساس شرایط حاصل شده از سیل بر روی زمین باشد.

همچنین لازم به ذکر مساله ای است که کشنده ترن عامل ما و از دلائل کم بودن و تاخیر کمکهای امدادی بود و آن مساله بالابردن و رفع روح وطن پرستی و ملی گرائی تنگ و نفرت آور بر روح کامل و شامل امت اسلامی بود. زیرا امکانات مالی موجود در جزیرة العرب اموال مسلمانان است و نفت مسلمانان متعلق به مسلمانان است اما واقع حال این است که در برخی از آنها به نا حق تصرف می شود و در غیر جای خود به کار برده می شوند و بدون حساب تلف می شوند در حالی که بیشتر مسلمانان قربانی سیلابها و قحطی و مریضی و گرسنگی و جهل گشته اند و جان خود را از دست می دهند و لا حول و لا قوة إلا بالله!

پس نجات جان مسلمانان به شیوه و سرعت مطلوب پایه ها و قواعدی اجتناب ناپذیر را می طلبد از جمله:

اولاً: وجود اداره ای در حد و اندازه حادثه ها که توانایی و غیرت نسبت به خون مسلمانان داشته باشند که این مساله غالباً در کارمندان رسمی دولتها وجود ندارد و در برخی از افراد نیکوکار داوطلب که در زمینه کارهای خیری داوطلبانه فعالیت می کنند، موجود است، مانند مدیران برخی از شرکتهای بزرگ متخصص در این زمینه که معروف به حسن ادراه و سرعت و دقت عمل هستند.

افرادی در این حد به اذن خداوند می توانند هئیت هایی را برای مقابله مناسب با حجم بحران ایجاد و مدیریت کنند با توجه به این نکته که این توانایی ها در سرزمینهای اسلامی موجود است و برخی از آنها توانایی زیادی در میدان کمک رسانی در پاکستان و در زمان امدادرسانی به مهاجرین افغان داشتند، از جمله مدیران هلال احمر در عربستان و کویت.

دوماً: وجود امکانات مالی زیاد

سوماً: وجود گروههای داوطلب غیرتمند نسبت به جان مسلمانان که به فضل خداوند در پاکستان زیادند

چهارماً: وجود گروههایی از داوطلبان ترک و عرب و مالزیایی و غیر آنها برای کمک و تسلی برادرانشان و اطمینان از رسیدن کمک ها به همه ی قربانیان و برای شرکت در انتقال جزئیات دقیق حجم حادثه و معانات مسلمانان تا تدراکات لازم صورت گیرد و داوطلبان باید از غیرتمندان نسبت به خون مسلمانان باشند و حديث رسول الله صلى الله عليه و سلم مشوق آنهاست، آنجا که می فرماید:
«الساعي على الأرملة و المسكين كالمجاهد في سبيل الله» (متفقٌ عليه).
کسی که در جهت کمک به بیوه زنان و محتاجان تلاش می کند همانند مجاهد راه خداست.

قبل از پایان به برادران مسلمانم یادآور می شوم که هلال اسلامی از اندونزی و مالزی و بنگلادش و مسلمانان هند و کشمیر و پاکستان و افغانستان و عراق و ترکیه بزرگترین وزنه انسانی امت و در خط اول دفاع از امت در برابر دشمنان در شرق و شمال هستند. و به فضل خداوند و سپس مسلمانان در افغانستان که همه انواع کمک ها از پاکستان به آنها می رسد سه دهه پیش حمله سرخ کمونیستی به عقب رانده شد و به فضل خداوند و سپس این هلال اسلامی می توان حمله های طمع کارانه آینده که بسیار زیادند را نیز متوقف نمود.

در پایان از خداوند متعال می خواهم که از درد و رنجهایی که مسلمانان پاکستان به آنها دچار هستند، بکاهد، و بر ضعف پیرمردان و زنان و کودکانشان رحم فرماید و برادرانشان را در کمک به آنها موفق گرداند همچنین از خداوند عزوجل می خواهم که بر مردگانشان رحم فرماید و مجروحانشان را شفا بخشد و بی خانه هایشان را سکنی بخشد که او بر این کار قادر و تواناست.
پروردگارا ! در دنيا به ما نيكي رسان و در آخرت نيز به ما نيكي عطاء فرما و ما را از عذاب آتش ( دوزخ محفوظ ) نگاهدار.
و صلِّ اللهم على نبينا محمدٍ و على آله و صحبه أجمعين.
و آخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين.


موسسه رسانه ای سحاب

منبع: منتدیات شموخ الاسلام به نقل از مرکز رسانه ای فجر
 

هیچ نظری موجود نیست: