۱۳۸۹ مهر ۱۲, دوشنبه

به خاطر کاهش فشارها بر شیعه ، خامنه ای توهین به عائشه رضی الله عنها را حرام اعلام کرد


اخبار جهان اسلام به نقل از شبکه ی دفاع از اهل سنت، رهبر جمهوری ایران بعد از بحران به وجود آمده پس از تصریحات آخوند زندیق شیعه یاسر الحبیب در مورد عائشه ی صدیقه رضی الله عنها مجبور به سخن گفتن شد؛ به طوریکه خواست با این اقدام از فشارهای موجود بر شیعه های کشورهای خلیج کمی بکاهد .

خامنه ای در روز جمعه اعلام کرد که توهین کردن به مادر مؤمنان عائشه رضی الله عنها همسر پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم حرام است و همچنین توهین به مقدسات و علمای اهل سنت نیز حرام می باشد .

خبرگزاری مهر گفت : این فتوای خامنه ای در جواب استفتای جمعی از علما و فرهنگیان منطقه ی احسای عربستان سعودی در پی توهینهای اخیری بود که متوجه مادر مؤمنان رضی الله عنها شده بود .

خامنه ای در پاسخ این افراد گفت: توهین به علما و نمادهای برادران اهل سنت است به ویژه همسر پیامبر که شرف پیامبر زیر سؤال می رود حرام است اصلا این توهینها همه ی پیامبران حرام است چه برسد به خاتم انبیا و سید انبیا .

محللان سیاسی بر این باورند این فتوای خامنه ای برای خروج از بحران موجود می باشد و از راه تقیه می خواهد فشارهای موجود بر شیعه ی خلیج را کم کند و اگر این فتوا از باب تقیه نیست پس باید وی به عنوان ولی امر شیعیان جهان آنگونه که خود ادعا می کند دستور بدهد این توهینها از تمام کتب مرجع آنها که متعلق به علمای بزرگشان می باشد پاک شود و این کتابها از نو بازنویسی شوند زیرا وجود آن در کتب هیچ فرقی با ابراز کردن این توهینها ندارد . 

هیچ نظری موجود نیست: