۱۳۸۹ مهر ۱۲, دوشنبه

قطره‫های سرافرازی


سنی نیوز: پیروزی پله والای امیدهاست، آنجا که کلماتی چون سعادت، خوشبختی، سرافرازی، مردانگی، شجاعت و دلیری معنی پیدا میکنند.
مرتبهایست که همواره تاریخ ملتها در آرزوی رسیدن بدان در تلاش بوده و هست.
رتبهایست که چون نصیب قومی و یا گروهی گشته تاریخ به اسم آنها نگاشته شده، بر شانههای آنان مدالهای فخر آویزان میکند.
این شرف والا هرگز بدون پرداخت قیمت هنگفتش که عبارت است از سالها تلاش و کوشش عقلها و بازوها و بازی با جانها و مالها به کسی تعلق نگرفته است.
پیروزیهایی که انسانها بر صفحات تاریخ نقش زدهاند را میتوان به دو دسته تقسیم نمود.
پیروزیهای کوتاه مدت؛ یا دروغین که ساخته و پرداخته هوسها و تعصبات و قومگراییها و ملیت پرستیها و طبقه بندیهای اجتماعی و یا سیاسی بوده است. در این جنجالها و کشمکشهایی که انسانیت همواره زیر سؤال رفته، به شرف و مکانت و جایگاه انسان بودن بسی توهینها شده، تنها هدف رسیدن به منصب و یا مال و منال و یا زنی و یا انتقامی بوده است.
و پس از چند پگاهی بر سر عرش دولت قمار بازیها شروع شده، با مرگ طبیعی و یا ساختگی، و یا با بازوی قدرت، خیال عرش منصب مردانی را به بازی گرفته... مالها بدست وارثان و یا رقیبان به تاراج رفته، زیبایی معشوقه زیر پای زمانه لگدمال شده، یا طعمه خیانت در عار زشتی پلید گشته. و هر انتقامی را انتقامی دیگر جانشین بوده...
در نهایت این پیروزیهایی که با گریه و ناله قومی و با دبدبه و کبکبه گروهی دیگر آمده بود با اندوه و ناله اینان و رقص و پایکوبی دیگران رخت برمیبندد.
پیروزیهای پایدار و همیشگی:
این پیروزیها در مرتبهای بالاتر و برتر از مادیات و هوسها و شهوتهای انسانی پرمیکشند. راه ورسم خویش از آسمانها برمیگیرند و هدفشان رسیدن به سعادت دنیا و رشادت آخرت است. هدف در این پیروزیها از عرش سلطنت فراتر رفته، آرزوی سکونت در زیر عرش پروردگار را زیر چشم میگیرد.
در راستای رسیدن بدین پیروزی پوست انسانی را توانایی تحمل شخص نیست. انسانیت او در حال و هوایی ملکوتی سیر میکند، مرگ را زندگی، و پیروزی را باری گران از مسئولیتها میداند.
اینست پیروزی و سرفرازیی که شایسته انسانهای والای تاریخ ساز است. رتبهای که هر کس در آن گام نهد زندگی ابدی را برای خویش قلم خواهد زد. تاریخ را به مداحی خویش فرا خوانده، نام خویش بر زبان آیندگان جاری ساخته، سعادت دنیا و آخرت را با همت و مردانگی خویش میخرد.
این پیروزی بر پایهها و ستونهای محکمی استوار گشته که مهمترین آن سه قطرهاند؛
قطرهای سیاه.. و دیگری شفاف.. و سومی سرخ...
قطرههایی لطیف و نرم که میتوانند قلب کوههای سترگ و آسمانهای برافراشته را بشکافند، و به آرزوهای خویش دست یابند...
قطرههایی که تاریخ همواره به نام آنها و به یاد آنها قلم زده شده...
قطرههایی که از روان انسانیت میجوشند، و بر فلک سعادت نقش میبندند...
قطرهی سیاهی که از مداد دانشمند جوشیده راه و رسم انسان زیستن را بر صفحه کاغذ مینگارد.
قطره شفاف اشکی که بر گونههای مناجات در محراب عشق الهی جریان مییابد..
قطره سرخی که شرف شهادت را بر کارنامه سعادت دلیر مردی امضاء میکند..

هیچ نظری موجود نیست: