۱۳۸۹ مهر ۹, جمعه

عامل بمبگذاری نیویورک 'قصد حمله دیگری را داشت'


دادستان های آمریکایی می گویند که فیصل شهزاد، عامل بمبگذاری نافرجام نیویورک قصد انجام بمبگذاری دیگری را نیز داشته است.

به گفته آنها، متهم می خواسته است که دو هفته پس از بمبگذاری در میدان تایمز، حمله مشابهی را انجام دهد.

دادستان های فدرال برای فیصل شهزاد، که پاکستانی الاصل است، مجازات حبس ابد درخواست کرده اند و می گویند که در جریان بازجویی از اقدام خود ابراز ندامت نکرده است.

به گفته آنها، وی تصور می کرد که حداقل ۴۰ نفر در بمبگذاری میدان تایمز کشته خواهند شد.

قرار است حکم آقای شهزاد پنجم ماه اکتبر صادر شود.

مقام های قضایی آمریکا روز چهارشنبه ویدیویی چهل دقیقه ای از سخنان فیصل شهزاد که پیش از بمبگذاری نافرجام ضبط شده بود را ارائه کردند.

او در این ویدیو می گوید: "من از زمان واقعه ۱۱ سپتامبر تلاش کرده ام که در جهاد برادرانم شرکت کنم. من برنامه دارم که در داخل آمریکا دست به حمله بزنم."

او پیشتر نیز در ویدئویی که شبکه العربیه منتشر کرده بود، حمله در میدان تایمز را انتقام خون "شهدا" و همچنین انتقام ظلم و ستمهایی که بر مجاهدان  و "مسلمانان مظلوم و ضعیف" رفته است دانسته بود.

این شهروند آمریکا همه اتهامات وارده در ارتباط با تلاش برای بمبگذاری اول ماه مه را پذیرفته است.

در اول ماه مه خودرویی در میدان تایمز کشف شد که حاوی مقدار زیادی کود شیمیایی، چند کپسول گاز پروپان، چند گالن بنزین و ترقه بود. اما تقدیر خداوند اینگونه بود که صاحب دکه ای در آن نزدیکی متوجه بلند شدن دود از این اتومبیل شد و پلیس را خبر کرد.

آقای شهزاد دو روز بعد درحالی که قصد داشت از فرودگاه جان اف کندی نیویورک به دوبی پرواز کند دستگیر شد.

در ویدئویی که شبکه العربیه منتشر کرد، آقای شهزاد گفته بود: "اسلام در همه دنیا گسترش خواهد یافت و دموکراسی شکست خواهد خورد.... و دنیا جای حکومت برتر خداوند خواهد بود."

بر اساس متن اتهامات، او در جریان بازجویی ها گفت که در دسامبر سال ۲۰۰۹ به منطقه قبیله نشین وزیرستان شمالی پاکستان رفته بود تا نحوه ساختن بمب را از مجاهدان مرتیط با طالبان پاکستانی بیاموزد.

بله این است عزت مجاهد .. حتی در زندان نیز از اصول و ثوابت دین خود کوتاه نمی آید.. مجاهد چگونه از جهاد در راه خدا اظهار ندامت می کند... از خداوند منان می خواهیم که این برادر مجاهد و سایر اسیران مسلمان را از زندانهای طواغیت نجات دهد.. آمین 

هیچ نظری موجود نیست: