۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

در ۱۳ روز گذشته، دستکم ۴۰ نفر در ایران اعدام شده اند


" جامعه جهانی باید نسبت به اعدام چهل نفر ظرف کمتر از دو هفته در ایران واکنش شدید نشان دهد". وی افزود: " عدم واکنش جامعه جهانی به این اعدام ها ، به مثابه چراغ سبز برای اعدام بیشتر توسط حکومت ایران تلقی میشود".
هشت نفر بامداد دیروز در کرمانشاه و زاهدان اعدام شدند
حقوق بشر ایران، ۱۳ دیماه ۱۳۸۹: بنا به گزارش های رسیده از ایران، بامداد روز دوشنبه 13 دیماه هشت نفر در شهرهای کرمانشاه و زاهدان به دار آویخته شدند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه کرمانشاه، به نقل ازمجتبی ملکی، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، صبح امروز دوشنبه (۱۳ دی ماه ) هفت نفر به اتهام تهیه و توزیع مواد مخدر اعم از هرویین و کراک تند در محل زندان مرکزی کرمانشاه، اعدام شدند.
نامهای هیچیک از افراد اعدام شده در گزارش اعلام نشده است.
همچنین به گزارش زاهدان پرس، به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، فردی به نام بهمن ریگی که به اتهام محاربه و تیراندازی و کشتن چهار نفر به اعدام محکوم شده بود، بامداد امروز در زندان زاهدان به دار آویخته شد.
دو روز پیش نیز چهار نفر دیگر در همین زندان اعدام شده بودند.
در ۱۳ روز گذشته، دستکم ۴۰ نفر در ایران اعدام شده اند.
محمود امیری مقدم، سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران، ضمن محکوم کردن اعدام های امروز خواستار واکنش شدید از طرف جامعه جهانی نسبت به روند اعدام در ایران شد. وی گفت: " جامعه جهانی باید نسبت به اعدام چهل نفر ظرف کمتر از دو هفته در ایران واکنش شدید نشان دهد". وی افزود: " عدم واکنش جامعه جهانی به این اعدام ها ، به مثابه چراغ سبز برای اعدام بیشتر توسط حکومت ایران تلقی میشود".

هیچ نظری موجود نیست: