۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

آزاد شدگان تایباد از شکنجه‌های بسیار شدید و ددمنشانه نظام خبر می‌دهند.



تکمین: گزارش سایت سنی نیوز از تایباد حاکی از آن است که طی روزهای گذشته برخی از بازداشت شدگان پس از جمعه سیاه (1/بهمن/89) این شهرستان در حالت جسمانی بسیار شکسته و زار، و سرشار از معنویات و ایمان از سلولهای تعذیب و شکنجه رها شده‌اند. ولی تا هنوز بیش از 10 نفر که به زعم نظام از عوام اصلی اغتشاش در این شهرند در بازداشت به سر می‌برند. این افراد از جمله جوانان پرشور و روشن این شهر به شمار می‌روند که از ادای نماز جمعه به امامت امام جیره خوار حکومتی سر باز زده‌اند. 

علمایی نیز که دو هفته پیش به زندان افتاده بودند پس از فشارهای مردمی و ترس نظام از شدت گرفتن اعتراضات در منطقه آزاد شدند.

برخی از بازداشت شدگان گفته اند: قبل از آزادی ما را مجبور به خوردن ادرار و مدفوع خود کردند!!

و برخی نیز گفتند چون تا مدت ها به ما اجازه دستشویی نمی دادند ناچار داخل لباس دستشویی می کردیم.

مولوی فاضلی موحد امام جمعه بازداشتی هم تاق هنوز بازداشت است و دروغ های زیادی به ایشان نسبت داده شده و روزانه به دادگاه آورده می شوند و هر روز یک بهانه ای و یک تهمتی به ایشان نسبت می دهند.

نماز جمعه مسجد جامع تایباد با وجود مخالفت مردم همچنان به امامت همان مولوی سنى اثنا عشری حکومتی اقامه می‌شود. در نماز جمعه جز برخی مأموران و کارمندان دولتی و افرادی که با زور تهدید به مسجد آورده می‌شوند هیچ یک از نمازگذاران مسجد حضور ندارند!

مردم برای ادای نماز جمعه به مساجد دیگر و احیانا به روستاهای اطراف چون روستای فرمان آباد در یک کیلومتری تایباد و شهر کاریز در 5 کیلومتری شهر و حوزه علمیه کمال الملک که از حوزه های اهل سنت است، می‌روند. جمعیت نماز گذاران شهر پس از حمله ضد انسانی حکومت و تحمیل امام جمعه جیره‌خوار دولت، در مساجد دیگر بسیار باشکوهتر شده است. جوانان بیش از پیش به مساجد روی آورده‌اند و نوعی محبت و انسجام بی‌سابقه بین طبقه جوان و علماء بوجود آمده است.

مسجد جامع شهر کاملا زیر نظر حکومت قرار گرفته، دوربینهای مخفی در اطراف و داخل مسجد جای گذاری شده، مأموران نظامی مسجد را بشدت زیر نظر دارند، تا در صورت هرگونه حرکتی مردم را در خانه خدا قلع و قم کنند!!

هیچ نظری موجود نیست: