۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

تلاش گروه‌های اسلامی برای تعطیلی مراکز فساد در تونس



گروه‌های اسلامی تونس در راستای دست‌یابی به اهداف انقلاب اسلامی این کشور تلاش می‌کنند تا مراکز فساد را تعطیل کنند.
 مردم تونس که پس از سال‌ها تحمل دیکتاتوری اکنون پس از سقوط زین‌العابدین طعم آزادی مذهبی را می‌چشند در اقدامی جدید تلاش می‌کنند تا مراکز فساد در این کشور را تعطیل کنند.
گروه‌های اسلامی به راه انداختن تظاهرات گسترده‌ای خواستار تعطیلی مراکز فساد در تونس که سال‌ها تحت حکومت فاسد بن علی در این کشور فعالیت داشتند.
گروه‌های اسلامی هدف از انجام این تظاهرات را سوق دادن کشور به سوی مذهبی شدن و خارج شدن آن از حال و هوای غیر دینی دانستند که پیش از این در کشور حاکم بوده است. اگرچه این اقدام گروه‌های اسلامی کاملا منطقی و صلح‌جویانه بوده اما با برخورد شدید پلیس مواجه شده است.
بر اساس گزارش‌های رسیده پلیس برای متفرق کردن جمعیت از شلیک هوایی استفاده کرده است.
به گفته شاهدان عینی معترضان فریاد می‌زدند که تا مادامی که مقامات ارتش خبر تعطیلی مراکز فساد را اعلام کنند آنها دست از اعتراض برنخواهند داشت.
دولت موقت تونس هنوز به طور عمومی و رسمی خبری مبنی بر تعطیلی این مراکز اعلام نکرده است.
بنا بر گزارش اسلامیک نیوز، تحلیل‌گران این تظاهرات را آخرین نشانه قدرت گرفتن و سازمان یافتن گروه‌های اسلامی در تونس پس از خروج بن علی می‌دانند.
این اقدام گروه‌های اسلامی نشان می‌دهد که برخلاف ادعای کشورهای غربی که انقلاب‌های مردم عرب را ناشی از مشکلات اقتصادی می‌دانند این قیام‌ها کاملا جنبه اسلامی داشته و در اعتراض به پیشروی کشورهای عرب به سوی سکولاریسم غربی صورت گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: