۱۳۸۹ اسفند ۱۸, چهارشنبه

10 کشته و 110 زخمی در درگیری میان مسلمانان و مسیحیان در قاهره


به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از خبرگزاریها: 10 کشته و دهها زخمی نتیجه ی برخورد میان مسلمانان و مسیحیان در قاهره در روز سه شنبه بود . درگیری بعد از این شروع شد که مسیحیان به علت سوزانده شدن یک کلیسا در روستای اطفیح در جنوب قاهره، یک اتوبان را با پارک ماشین در عرض خیابان مسدود کردند .

خبرگزاری شرق الاوسط مصر روز چهارشنبه به نقل از یک مسئول بلند پایه در وزارت بهداشت گفت: در این درگیریها 110 تن زخمی شده اند .

درگیری بعد از ظهر روز سه شنبه بین حدود 1300 تن از مسلمانان و مسیحیان رخ داد که طرفین در این درگیری از سنگ و کوکتول مولوتوف استفاده کردند .

کشیش سمعان ابراهیم، کشیش کلیسای القدیس سمعان در منطقه ی المقطم گفت: 6 تن از مسیحیان با شلیک گلوله کشته شده اند و دست کم 45 تن دیگر زخمی شده اند .

وی افزود: در بیمارستانی در قاهره که متعلق به کلیسا می باشد 6 جنازه داریم که همه ی آنها با اصابت گلوله کشته شده اند و 45 تن دیگر که آنها نیز با گلوله زخمی شده اند وجود دارد. همچنین وی به مجروحانی دیگر اشاره کرد که به بیمارستانهای دیگر منتقل شده اند .

منابع امنیتی در مصر گفتند: درگیری پس از آن شروع شد که جمعی از مسیحیان یک اتوبان را در قاهره مسدود کردند و با مسلمانانی که قصد عبور از اتوبان را داشتند درگیر شدند .

سوزانده شدن کلیسای مسیحیان در اطفیح به علت کشته شدن دو مسلمان در یک قضیه ی ناموسی بود که یک مرد مسیحی با یک دختر مسلمان روابط نامشروع داشت، و بعدا هزارن تن از مسیحیان به خیابانها ریختند و درخواست ساخت مجدد کلیسا در مکان خود را داشتند .

ولی حتی بعد از موافقت با ساخت مجدد کلیسا از طرف نیروهای مسلح، مسیحیان دست از تظاهرات خود بر نداشتند و سقف درخواستهای خود را بالا بردند و خواستار آزادی کشیشی شدند که مدارک یک دختر مسلمان را به منظور ازدواج کردن با یک مسیحی جعل کرده بود، شدند.

گفته میشود رهبران حزب الوطنی که قبل از انقلاب حکومت در دستشان بود، بانی بالا گرفتن درگیریهای دینی در مصر هستند و از مسیحیان پشتیبانی می کنند .

هیچ نظری موجود نیست: